24-11-2011

4 november

vrijdag 4 november, De afgelopen twee dagen waren een stuk positiever voor me.Je hebt mooi heldere momenten en ik kan gewoon alles tegen je zeggen.Het gaat nog steeds niet best met je geheugen,na ieder diep slaapmoment ben je het weer kwijt.Ik heb je gister gevraagd of je wist wat er gebeurt was en je schudde nee.Heb je het hele verhaal vertelt van de operatie en daarna,de zwelling,het sederen,de medicijnen.Je schrikt er niet van,het lijkt de puzzelstukjes op zijn plek te leggen.Ik vertel je dan ook dat ik bang was je kwijt te raken en dat je iedereen hebt laten zien hoe sterk je bent.Dat ik het niet gered had en ik weet ook zeker dat dat zo is.Je voelt je niet echt begrepen door de verpleging alhoewel het met de 1 duidelijk beter gaat dan met de ander.Tja ze kennen je niet zoals ik natuurlijk.Al weten ze wel dat je behoorlijk koppig kan zijn.Het is ook belangrijk voor je om te weten waarom je in de stoel moet of een spraakklep krijgt.Dat is dus ook een oefening.Heb je gezegd dat als je goed oefent dat je dan weg mag van de IC.Dat lijkt je goed te motiveren dus dat moet ik maar vaak herhalen.Ik zeg ook regelmatig dat je daar niet meer hoort en dat vindt je ook fijn om te horen.Je bent je er namelijk heel bewust van hoe sommige mensen er aan toe zijn op de IC,waarschijnlijk denk je dan ook wel eens dat het met jou dan blijkbaar ook nog niet goed gaat. Gisteravond hoorde ik ook nog iets moois.Je vader zei bij het weggaan geef me maar een hand en die wilde je linkerhand pakken,toen tilde je je rechterhand een beetje op.En dat terwijl je een paar dagen geleden alleen nog maar een wijsvinger kon bewegen.Zelf denk je dat je niet veel vooruit bent gegaan maar dat kan ik me wel voorstellen als je niet meer weet dat je eerst helemaal niks kon.Ik ga je elke dag vertellen hoe je vooruit gaat en ik hoop dat je geheugen ook weer beter gaat worden.Patrick heeft de laatste tijd vaak buikpijn,ik denk dat hij veel met je bezig is ondanks dat hij er niet veel over praat,probeer er toch zoveel mogelijk voor hem te zijn.Verder doet hij het overal heel goed.Op school,judo en gister met zwemmen was hij zo goed dat hij zelfs wat dingen voor mocht doen.Ik hoop dat hij gauw voor zijn diploma mag dan heeft hij iets om trots op te zijn en jij ook.Gister las ik een boekje voor over sinterklaas en ik vroeg hem wat hij wilde hebben,hij zei ''nou ik heb eigenlijk alles al,en wat wil jij mama?''Ik heb hem gezegd dat ik ook alles heb.Twee mannen waar ik heel trots op ben.Ondanks alles voel ik me rijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten