12-04-2012

12 april

Donderdag 12 april, Zo weer een hele stap verder.Jaco is weer beter gehumeurd.We hebben een goed gesprek gehad en hopelijk ziet hij in dat het geen zin heeft je te laten leiden door 'wat als' scenario's.We zullen bepaalde dingen maar gewoon af moeten wachten hoe moeilijk dat ook soms is. Jaco heeft te horen gekregen dat hij weer mag fietsen en is blij met weer iets meer bewegingsvrijheid.Inmiddels hebben we al een paar keer gefietst en zo heeft patrick eindelijk weer eens zijn vader aan de kant van het zwembad zien zitten. 5 april werd ik op mijn mobiel gebeld,ik zat te eten en ik dacht eerst even dat ik een arts van rijndam aan de telefoon had tot de naam ineens tot me doordrong,het was Kloet,de neorochirurg van het MCH.Hij vertelde me dat de datum van de wakkere operatie bekend is,27 april.De tranen sprongen me even in de ogen.Na het eten vertrekken pat en ik met de metro richting rijndam.Pat heeft vakantie en mag met jaco meezwemmen.In rijndam aangekomen praat pat meteen over de operatie,hoewel ik net had gezegd het even stil te houden tot het einde van de dag.Maar jaco reageert anders als ik,hij is heel blij. Patrick is nogal dwars geweest in de vakantie.Ik heb het regelmatig moeilijk met hem,en alhoewel je geen discussie hoort te hebben met een kind van 7,weet hij het toch altijd voor elkaar te krijgen.Soms is de ochtend nog niet voorbij of de weinige energie die ik had is er al weer doorheen gejaagd. Gisteravond hebben we even kunnen praten samen,jaco was even een stukje wandelen.Ik kan wel aan hem merken dat de nieuwe operatie hem erg dwars zit.Hij zei "papa is blij he,met de operatie.maar ik ben eigenlijk niet zo blij."Ik heb hem verteld dat ik er ook niet zo blij mee ben en dat we al veel hebben meegemaakt in het ziekenhuis.Moet papa nu weer zo lang slapen vroeg hij.En dan moet je antwoord geven terwijl je dat niet kan.Toch heb ik maar nee gezegd.We gaan er weer met goede moed in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten