24-11-2011

14 november

maandag 14 november, vandaag vroeg bij je geweest,om half 12 in het ziekenhuis.je kamer was leeg,ik mocht naar de oefenzaal van de fysio.ik liep binnen en je was blij me te zien.je zat in de rolstoel.iets achterover geheld en een kussen in de nek.de fysio liet zien wat jullie doen.hij zit tegenover je en gooit een soort ballon naar je toe,jij moet deze aantikken met je linkerhand en daarbij je elleboog van de leuning van de rolstoel halen.af en toe tik je ook met je rechterhand,dat is niet de bedoeling maar ik vind het mooi om te zien.er is geen lift beneden maar wel een brug en de fysio besluit om je even te laten staan.de rolstoel wordt dichtbij gezet en je moet de brug vastpakken,met hulp van ons krijg je jezelf omhoog,even sta je maar dan moet je gauw weer zitten,het is duidelijk dat dit heel vermoeiend voor je is.ook zie ik nu dat je je hoofd maar even rechtop kan houden.logisch wel maar dat zijn van die dingen waar je niet bij stilstaat.als ik je zo zie ziiten in die rolstoel dan breekt mijn hart,ik zie je nog staan voor die operatie,een grote sterke man.wat een contrast.ik breng je terug naar je kamer,omdat je zo moe bent wil je even slapen,in de tussentijd pak ik het mapje wat op tafel ligt.ik lees over de dagen voor de operatie en de dagen na de operatie.ik zie dat je hebt aangegeven dat je 2 dagen na de operatie van jezelf vind dat je niet zo helder bent,ook geef je aan dat je hoofdpijn hebt.er wordt aangegeven dat je steeds meer verward bent en ook niet meer zelfstandig kunt lopen.dan lees ik over de scan die gemaakt is woensdagmiddag nadat pa en ik op bezoek zijn geweest,volgens het verslag heeft de dokter je verteld dat de scan er goed uitzag,je belt me op om te zeggen dat de scan is gedaan,je bent moe en gaat slapen.die ochtend gaat het mis,vroeg in de ochtend horen ze geluid uit je kamer komen,als ze binnen komen lig je naast het bed.een paar uur later verlies je het bewustzijn en moet je met spoed geopereerd worden.ik schrik van dit verslag dat ik lees.ik heb me regelmatig afgevraagd wat er gebeurd kon zijn met je.er is me nooit verteld dat je uit bed bent gevallen,3 dagen na een hersenoperatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten